نوشته های شخصی اسماعیل بابائی

دل نوشته، ترجمه، و هرچه به ذهن متبادر شود....

دل نوشته، ترجمه، و هرچه به ذهن متبادر شود....

نوشته های شخصی اسماعیل بابائی

1- همیشه گرفتار آلزایمر و فراموشی شدن نگرانم می کنه. اتفاقات زیادی هر روز در اطراف میفته و مطالب مختلفی یا ترجمه میکنم و یا این طرف و اون طرف باهاشون برخورد می کنم که به نظرم جالب میاد. وبلاگ صندوق امانات خیلی خوبیه.
2-دونستن نظرات دیگران سوای مثبت و منفیش، تعریف یا تخریبش، باعث پیشرفته

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

خلاقیت در کتابخانه

(مطلبی از مدیر سایت )

    اغلب مردم فکر می‌کنند که خلاقیت با کتابخانه ارتباطی ندارد. کتابخانه‌ها در اذهان، شکلی ثابت و استاتیک دارد و کتابداران در نظر عموم بیش‌ازحد تحلیلگر هستند تا خلاق. البته این ذهنیت درست نیست، من، خودم، هم تحلیل‌گر هستم و هم خلاق و دوست دارم که از این دو ویژگی در انجام کارهای کتابخانه استفاده کنم. 

   هنگامی‌که به نیوزیلند آمدم، از یک کار فوق‌العاده در یک کتابخانه عمومی در هلند که 18 سال در آنجا مشغول به کار بودم، کناره‌گیری کرده بودم. (آن کتابخانه برترین کتابخانه عمومی کشور در سال 2011 شده بود). در 5 سال آخر عضو گروه آموزش، فرهنگ و هنر کتابخانه بودم. من و سه همکارم وظیفه انجام همه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری و درواقع همه فعالیت‌های خارج از وظیفه معمول کتابخانه‌ها را به عهده داشتیم. ما مسئول ایجاد ذهنیت مثبت از کتابخانه، مدیریت برپایی نمایشگاه‌های هنری، مسئول پیگیری تعاملات فرهنگی و آموزشی با مدارس و مجری برنامه‌های بزرگ برای مناسبت‌های مختلف بودیم. ساخت ماکت 4 متری از رولد دال با سربزرگ کاغذی برای یکی از برنامه‌های کتابخانه یکی از کارهای شاخص ما بود. من یاد گرفتم که با اره منبت‌کاری و چسب تفنگی به‌راحتی قیچی و چسب آبی برای درست کردن تزئینات روی دیوار، پس‌زمینه‌های نمایشگاهی و سایر کارهای اجرایی کارکنم.

   بعد از آن در مرحله‌ای از زندگی قرار گرفتم که لازم بود تغییری در فعالیت‌های خودم ایجاد کنم. بنابراین چمدان‌هایم را بستم و به نیوزیلند به‌عنوان یک فرصت مطالعاتی رفتم اما پس از اتمام آن برای شروع زندگی مشترک در نیوزیلند ماندم و هرگز حتی برای لحظه‌ای از تصمیمی که گرفتم پشیمان نشدم.

   در نیوزلند دوباره در پست فوق‌العاده‌ای، به‌عنوان مسئول کتابخانه یک کالج خصوصی در آکلند مشغول به کار شدم. جایی که در آن تنوع، خلاقیت موج می‌زد و هر دو هفته یک‌بار یک ویژه‌برنامه برگزار می‌شد و می‌توانستم از همه خلاقیت و تجربه‌ام البته با روش‌هایی کاملاً متفاوت استفاده کنم.

   من از برگزاری کارگاه‌های شیوه برگزاری برنامه‌ها در صورت درخواست لذت می‌برم. به‌عنوان نمونه کارگاه‌هایی در آکلند و کریکری به مناسبت روز اسلانزاک پی دی، اجلاس 2011 و 2012 اسلانزا برگزار کرده‌ام. شرکت‌کنندگان با انبوهی از ایده‌های نو که منجر به برنامه‌هایی چشم‌نواز شوند به خانه رفتند.

   چالش در زندگی یعنی انجام دادن کاری که دوست داری و برای من کار کردن در کتابخانه برگ‌ترین چالش زندگی‌ است و اینکه مطمئن شوم که محیط کتابخانه محیطی مدرن و به‌روز باشد.

   این وب‌سایت برای همه‌کسانی است که می‌خواهند برنامه‌های خلاقانه برگزار نمایند. من هرروز باکار کردن بر روی پروژه‌ها و برنامه‌ها حال بهتری پیدا می‌کنم و امیدوارم که تجربه من به شما در داشتن ایده‌های خلاق برای ساخت و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌هایی که دارید فوق‌العاده، چالش‌برانگیز و جذاب باشد.

 

  با کمک هم می‌توانیم به این هدف برسیم!!!!

 

http://www.creativelibrarydisplays.com

مترجم: اسماعیل بابایی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۱۰
اسماعیل بابائی

معرفی:

OverDrive جامع‌ترین توزیع‌کننده دیجیتال پیشرو کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی، موسیقی و فیلم در سراسر دنیا می‌باشد. مدیریت امن ، سیستم حفاظت DRM ، و بارگذاری سر ویس‌های کاربردی برای ناشرین، کتابخانه‌ها، مدارس و خرده‌فروشان از شاخصه های این توزیع کننده می­باشد و در حال حاضر به میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا خدمات ارائه می‌کند.

OverDrive در حال حاضر میزبان بیش از 1.8 میلیون عنوان کتاب دیجیتال از بیش از 5000 ناشر می‌باشد که در میان آن‌ها ناشرین معروفی مانند انتشاراتRandom House, HarperCollins, AudioGO, Harlequinو Bloomsbury می‌باشند. خدمات توزیع دیجیتال OverDrive توسط بیش از 28000 کتابخانه ، مدرسه و دانشگاه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مطلبی از وبلاگ :

کتابخانه مکان شگفت‌انگیزی است. در کتابخانه خدمات بیشماری ارائه می‌شود و قلب جامعه محسوب می‌شوند. در کتابخانه اعضای جامعه برای برنامه‌های و رخدادهای مختلف گرد هم می‌آیند. دسترسی به اینترنت و مکان پژوهش برای کلیه علاقمندان در کتابخانه فراهم است. اطلاعات پایان‌ناپذیری به سادگی و تنها با وارد شدن به کتابخانه در اختیار مراجعه‌کننده قرار می‌گیرد. کتابخانه‌های به کاربران اجازه می‌دهند تا به سراسر دنیا سفر کنند، زبان‌های جدید فرابگیرند و با ماجراجویی‌های متعدد مواجه شوند و همه این رخدادها در زیر سقف یک ساختمان به نام کتابخانه اتفاق می‌افتد. اگر کسی نتواند وارد ساختمان کتابخانه شود، کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی دیجیتال می‌توانند همین کار را از هر نقطه از جهان تنها با فشردن یک کلید فراهم نمایند.

اینجا در OverDrive ما همان کار را انجام می‌دهیم چرا که ما همگی عاشق کتابخانه‌ها هستیم. با این وجود ممکن است استدلال هر کسی اندکی متفاوت باشد.

بهتر است نگاهی به دلایل علاقمند بودن تیم بلاگر OverDrive به کتابخانه‌ها بیندازیم:

  • من عاشق کتابخانه به دلیل حس اجتماعی، دسترسی به اطلاعات بی‌پایان، ارتقا دانش و البته کتاب‌های چاپی و الکترونیکی رایگان آن هستم.

  • جمله زیبای ای. بی. وایت دلیل علاقه من به کتابخانه است که " همه آنچه امیدوارم در باره کتاب‌ها بگویم و این همه آن چیزی است که امیدوارم بتوانم بگویم این است که من عاشق جهان هستم"

  • من عاشق کتابخانه‌ام  چون که آرامش من از شگفتی‌های روایت جاودانه همیشه در دسترس است.

  • من عاشق کتابخانه‌ام چرا که آنجا پناهگاه جامعه با منابعی برای همه است.

  • اولین باری که پایم را به داخل کتابخانه گذاشتم 7 سال بیشتر نداشتم. دو سال بعد از آن متقاعد شدم که آنجا جعبه جادو است. حتی الآن و بعد از 20 سال از آن زمان، هنگامی که وارد کتابخانه می شوم این باور در من وجود دارد. من دوستدار کتابخانه‌ام چون آنجا چیزی برای همه وجود دارد ( و همه آن هم رایگان است!)

  • وقتی که در دنیای خودم نیاز به استراحت دارم، به کتابخانه می روم و از فکر به صدها چیز دیگر رها شوم.

  • کسی که از مالیات‌ها شکایت می‌کند هرگز داخل هیچ کتابخانه‌ای نرفته است.

  • من عاشق این هستم که چگونه در داخل یک ساختمان هر کسی داستان خودش را دارد- بچه‌ای یاد می‌گیرد که بتواند بخواند، یک متقاضی کار در حال تحقیق است، دانشجویی بر روی پایان‌نامه‌اش کار می‌کند، کسی دنبال فیلم مورد علاقه خودش است و ....   

  • دوست دارم در خانه با لباس راحتی کتاب مورد علاقه خودم را برای مطالعه قبل از خواب پیدا کنم و مطمئن باشم که می‌توانم کتاب الکترونیک مورد علاقه خودم را عرض چند ثانیه پیدا کنم.

 

 

منبع  :https://www.overdrive.com/

مترجم: اسماعیل بابایی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۵
اسماعیل بابائی